Friday 25 January 2013

Noralimah Muhammad

dan assalamualikum uolls..(style mak datin..heheh)

Mesti tertanya2 apasal tiba2 nama owner blog plak yg jadi POST title..kan-kan?
Sebenarnya hasrat di hati ingin meng"UPDATE" blog dengan lebih kerap lagi..ni kira azam la ni..haha.
Okeylah,sebelum aku Hyper Xcited dan melalut,teruskan dengan tajuk utama(macam jd MC majlis pulak..lalaala)

..BIODATA 5h..
Nama aku Noralimah Binti Muhammad.Aku memang orang SABAH,tu la pasal blog aku "I AM SABAHAN"..hehehe..Aku anak ke-6 dari 7 orang adik beradik(4 Orang abangs,1 sista,1 younger sista)
Dalam family,aku lah yang paling comel..(hahak..sebab aku lah yg pling 
rendah)Aku sebenarnya asal Kota Belud tapi dalam IC orang Kota Marudu.Semua kawan2 panggil aku Limah,so nak bagi senang sikit,aku bagi singkat ja nama aku..5H..ok lah,turn to other subtopic.

comey tak?


Blog2 yang aku suka sangat:

Aku pun bukanlah perfect sangat tapi aku nak share juga benda yang aku suka kat DUNIA ciptaan Allah SWT ni..
Aku sangat suka baca blog FATIN LIYANA--> http://honeykoyuki.blogspot.com ..kalau boleh dalam sehari mesti berkali-kali aku lawat blog dia.Tu la pasal aku bagi tanda bintang untuk link blog dia(aku memang suka gila la ni,,,)..Kak Fatin Liyana looked so sweet and attractive.Kira aku macam bersemangat untuk update blog asal aku lawat blog dia..meh aku senaraikan blog2 yang aku suka sangat setakat ni..

TADAA!!

Setakat ni,inilah blog yang aku selalu VISIT..everyday.,percaya tak?MESTI PERCAYA..(memaksa pulak budakk ni)


 foods and drinks:

HEHE..Wait for me..(WAVE)

Aku ni kadang-kadang KUAT makan jugalah.Dulu aku suka makan junk food atau pun mak aku selalu cakap "Makanan ringan" tapi setelah aku sedar betapa tingginya risiko untuk aku gemuk kalau selalu makan junk food.(PENGAKUAN:aku memang takut gemuk uolls,alololo..*KISAH BENAR*)..ok,straight to da point..Aku suka makan masakan yang mak aku masak sebab ia sangat sedappp berbanding masakan di restoran.(PEMILIK RESToRAN JANGAN TERASA YA).Aku sebenarnya tak tahan makan makanan yang pedas tapi kadang2 aku hantam saja..Hhahaha

Aku sebenarnya "ICE CREAM LOVER" terutama perisa vanila dan coklat.Satu rahsia tentang AKU,ICE CREAM dan SWEET FOOD..(Pelik tapi benar)AKU cuma boleh makan 1 aiskrim dalam sehari >>Sebab aku akan vomit jika terlebih dari satu kecuali AIS KRIM POTONG yang warna pink...

Minuman yang paling aku suka adalah MILO PANAS,TEH LEMON AIS dan susu DUTCHLADY.Cakap pasal minuman ni,aku paling tak suka dengan KOPI,aku pun tak tahu kenapa.Kopi sebenarnya anti-oksida biarpun ia ada kaffein(tak ingat ejaannya).Air yang paling bagus untuk tubuh badan dan kulit kita adalah air putih yang suam..hihik

p/s:Hensem brother aku cakap kalau minum air sejuk,takkan dapat badan yang super slim..mengejek la tu..
     memang betul juga lah..sebaik-baiknya,minumlah air yang sudah dimasak.

Ok lah,sebelum entry ni terlebih2 panjang,izinkan aku mengundur diri..
Semoga bersua di entry yang seterusnya..WASSALAM..

hargailah diri anda seadanya..
Tidak perlu untuk mengejar kesempurnaan kerana orang lain..
Kejarlah benda yang kekal seperti KASIH SAYANG pencipta..


..JADILAH DIRI SENDIRI..
..BARULAH HATI AKAN BERASA PUAS..




...terima kasih kerana sudi membaca..


noralimah muhammad





No comments: