Monday 18 February 2013

Anugerah untuk manusia..CINTA..



Assalamualaikum dan haiiii koranggg


Ha!. .Nak tanya sikit,korang pernah bercinta tak?of coz la pernah kan.Cinta monyet le tu.Sorry sorry,gurau. .Jangan amik hati ya.Sebenarnya memang semua orang pernah rasa suka dengan seseorang kan?Tak mustahillah remaja macam saya ni ada "CRUSH". .hehehe. .korang tahu tak apa tu "CRUSH"?Siapa-siapa yang ber-knowledge dalam hal ni silalah komen sebab saya pun kurang arif pasal hal berkaitan hati dan perasaan ni.

Dulu,saya jenis yang tak suka bercakap dengan lelaki sebab saya jenis yang tak suka rapat dengan dorang.Saya cuma rapat dengan 4 orang "bodyguards" saya saja.Tu cerita beberapa tahun yang lalu la,masa sekolah rendah,fikiran tak berapa stabil macam sekarang.Sekarang pun sama juga tapi ikut keadaanlah.Haha!. .

Korang perasan tak yang remaja sekarang sanggup mati demi cinta?Sebenarnya itu jadi sebab bukan kita yang "CONTROL" cinta tapi cinta yang amik alih p "CONTROL" diri kita.Kan dah terbalik tu.Orang sekarang lebih pandang rupa paras kalau nak pilih pasangan hidup ataupun kekasih.
Nak ditegaskan kat sini,bak kata orang putih "DONT JUDGE THE BOOK BY ITS COVER".Memang betul pun,janganlah asal handsome sikit,cantik sikit dah kata "I LOVE YOU".Ni memang tak betullah.
Cantik,handsome tak semestinya baik kan?Tapi kalau dapat yang Handsome plus baik plus beriman memang AWESOME laa. .Bersyukurlah..
Abang ipar saya cakap,kita orang perempuan kena "COOL" masa bercinta.Jadi kalau putus cinta tak lah nak frust menonggeng.Jujurnya,putus cinta memang sedih tapi mungkin dia bukan jodoh kita yang tertulis d LUH MAHFUZ. .Kalau nak cari pasangan,ikutlah nasihat dalam ISLAM dan tabahkan hati.

Nak tau tak kenapa korang sanggup "berendam" air mata selama berhari-ii lepas putus cinta?Sebenarnya korang tak redha yang si dia bukan jodoh korang ataupun cinta korang kat dia overLOAD pulak lebih dari korang cinta diri sendiri.Bercinta biarlah berpada-pada,biarlah cinta sesama manusia lebih rendah daripada cinta kita kepada Allah SWT,pencipta kita.

Aku kadang-kadang keliru dengan perasaan aku sendiri..
kadang-kadang bermonolog "macam mana rasa cinta tu a?"
Jadi sesiapa yang pernah jadi macam aku,komenlah..*hemo hemo*


SEDARLAH. .sejauh mana pun kita,jodoh tetap jodoh..Mesti korang akan jumpa juga bakal "imam" korang.Terimalah dia dengan seadanya kerana sesungguhnya rancangan Allah SWT itu indah.Sepatutnya manusia lebih mengejar cinta Allah SWT berbanding cinta manusia kerana cinta PENCIPTA kita kekal abadi.

Wahai bakal "imam" ku,walau sejauh mana pun engkau,akan bertemu juga akhirnya nanti.Sesungguhnya Allah akan menjaga hatimu untukku.Begitu juga dengan hatiku.Walau tidak mengenalimu,tetapi aku tahu engkau yang terbaik kerana kau jodoh yang Allah SWT tetapkan untukku..























THANKS for READING . .Sayang anda semua!Assalamualaikum!
Noura_Torquoise

No comments: