Monday 18 November 2013

Add Maths

Assalamualaikum..

 Awalnye I hupdate blog.Nasib omak takde.
Maybe ni laa entri yang terawal yang dapat aku taip sebab next week kuliah start dahh.
So,aku akan jadi antara manusia yang sibuk le.

Nak kongsi sikit pasal Additional Mathematic.Korang ada ambik subjek ni masa form 4 and 5 tak?Aku sure ambik sebab sekarang dialaa best friend aku.Antaranya laa sebab kalau masuk matrik mesti ada subjek ni.Wajib la di katakan.Kalau nak drop,tak boleh melainkan keluar dari course yang melibatkan add math macam perakaunan.

So,adik-adik yang benci tahap angry bird tu,cubalah suka sebab tak menyesal punya.Like me,rasanya aku laa antara manusia yang rasa macam kehabisan oksigen bila tengok soalan add maths tapi sekarang ok daa.Bak kata lecturer,be creative bila dengan add maths.

This year bila keputusan pengambilan Form 6 keluar,aku hampir meroyan sebab aku takda dalam list.Kecewa tahap nak nangis darah le.Aku terfikir nak merayu la konon,tapi bila check panggilan matrik,Alhamdulillah aku dapat.Terfikir yang aku akan jumpa add maths kembali so aku sedaya upaya untuk sangat suka.Then,aku dapat juga selesaikan soalan sendiri.

So,banyak buat latihan banyaklaa ilmu yang korang dapat.Selamat berjaya kepada yang amik subjek ni.

No comments: